Monday, January 21, 2013

BMW MH3 V8 R Biturbo

Iako njegova zamena samo što nije predstavljena, E93 BMW M3 kabriolet se još ne da. Još kada se njegovom mehanikom pozabavi nemačka tjuning kuća Manhart, šta „normalno“ možemo očekivati.

Manhart Racing Team već 25 godina tjunira isključivo BMW M vozila, dok u poslednje vreme nudi i tjuning kitove za regularne BMW modele. Ono što je postao zaštitni znak kuće jeste „transplantacija“ većih i snažnijih agregata u manje modele, kao i sistema prenosa, kočenja, oslanjanja i izduva, što je ujedno i najbolji način da se poboljša odnos mase i snage.

Isti princip je primenjen i kod E93 BMW M3 kabriolet modela, odnosno u ovom slučaju Manhart MH3 V8 R Biturbo, najbržeg i najsnažnijeg u svojoj klasi. On je dobio moderni agregat iz X6 M SUV-a, skrivenog ispod karbonskog poklopca. Manhartov softver je 4,4 litarskom V8 biturbo agregatu podigao snagu na 662 „konja“, uz obrtni moment od čak 975 Nm! Kako novi softver ujedno uklanja i blokadu maksimalne brzine, MH3 V8 R Biturbo kabriolet može da pojuri preko 320 km/h, ukoliko je potrebno.

Kako bi se što pre rešio izduvnih gasova, Manhart je instalirao sopstvenu izduvnu granu od nerđajućeg čelika uz dodatak Akrapovič Evolution Titanium izduvnog sistem sa 4 cevi promera 90 mm i visoko-protočnim sportskim katalizatorom sa 200 cpsi (ćelija po kvadratnom inču – standardni automobili koriste one od oko 1.000 cpsi).

Kočioni sistem je, takođe, preuzet sa X6 M, odnosno poseduje četvoroklipne kočione čeljusti i perforirane diskove promera 396 mm napred i 374 mm pozadi. I šestostepena automatska transmisija je preuzeta sa X6 M, dok je MH3 V8 R opremljen samoblokirajućim diferencijalom sa optimalnu trakciju.

Spolja, MH3 V8 R Biturbo izgleda diskretno i potcenjeno. Umeci od karbonskih vlakana daju automobilu izgled trkačkih vozila, poput haube u GTR stilu sa prorezima za vazduh i povećom „čvorugom“ na sredini. Dodati su i BMW-ovi karbonski flapsovi, kao i ukrasna grafika Manharta.

Kabriolet „leži“ na ultra-lakim MHR Concave One Ultra kovanim naplacima impresivnih dimenzija 9x20 napred i 12x20 pozadi, sa performantnim gumama dimenzija 255/30 ZR20 napred i 305/25 ZR20 pozadi, koje su dizajnirane da izdrže veoma visoke brzine. Oslanjanje potpisuje KW, V3 model, uz dodatna poboljšanja Manhartovih tjunera.

Na brzinomeru su brojke ispisane do 400 km/h, za svaki slučaj, dok je Manhart ugradio displej sistem sopstvene izrade preko kojeg vozač može da vrši podešavanja, kao i čita informacije rada sistema.

Dakle, sve ono što je predviđeno da pokrene i zaustavi teški SUV sada je dostupno u laganom kabrioletu. Uz to, tu je čvrsti sklopivi krov i 4 sedišta punih dimenzija. Treba li još nešto za uragan u kosi?

Izvor: vrelegume

No comments:

Post a Comment