Friday, January 4, 2013

Opa Kodo Style

Nakon premijere Mazde CX-5, potpuno nova Mazda 6 predstavlja drugi model iz generacije vozila sa potpuno primenjenom SKYACTIV tehnologijom i „KODO“ dizajnerskom filozofijom.

Pravu neobičnost predstavljaju dimenzije sedan i karavan verzije Mazde 6. Ukupna dužina limuzine iznosi 4.860 mm, dok kod (obično duže) karavan verzije dužina iznosi 4.800 mm

Stilska nadgradnja na nešto ranije predstavljeni koncept Takeri je donela samo male promene, zbog čega je serijska verzija nove „šestice“ ostala izuzetno atraktivna. Sedan i karavan verzija Mazde 6 polako i očekivano prelaze u viši segment, a da li će ispuniti očekivanja mnogih ljubitelja ovog japanskog proizvođača ostaje da se vidi u narednom periodu.

Skok u dalj
Hrabar dizajnerski iskorak, u okviru „KODO – duša pokreta“ filozofije, je usmeren pre svega na privlačanje nove i znatno mlađe generacije kupaca. Agresivno nizak prednji deo sedana i karavana privlači najviše pažnje, a mišićava anatomija obe verzije je dobro uparena sa izrazitom funkcionalnošću celog dizajna. Imati predstavnika u automobilskom segmentu koji zauzima 6,2 % tržišta znači pažljivo spajati elemente izgleda u jednu skladnu celinu, koja bi trebalo da bude zanimljiva i nakon par godina na tržištu. Upotreba hromiranih lajsni, na svu sreću, nije ugrozila lepotu ukupnog izgleda, na čemu Mazdinim dizajnerima treba odati priznanje.

Pravu neobičnost predstavljaju dimenzije sedan i karavan verzije Mazde 6. Ukupna dužina limuzine iznosi 4.860 mm, dok kod (obično duže) karavan verzije dužina iznosi 4.800 mm. Širina je identična, ali je visina opet različita i tu karavan ima prednost od 30 mm (1.450 i 1.480 mm). Međuosovinsko rastojanje sedana je sa 2.830 mm za čak 80 mm duže od karavana, mada wagon verzija ima prostraniji prtljažnik (522 litara naspram 489 litara). Kupci koji planiraju da iskoriste puni kapacitet prtljažnika kod „teretne“ verzije imaju na raspolaganju svih 1.632 litara. Nova Mazda 6 je 30 % lakša i poseduje za 45 % veću torzionu čvrstoću karoserije od stare generacije, tiša je i aerodinamičnija, budući da joj koeficijent otpora vazduha iznosi 0.26 (0.28 kod karavana).

Soul crvena, Reflex plava, Meteor siva i Jet crna su nove boje specijalno pripremljene za novu generaciju, a odlikuju se posebnim pigmentom koji naglašava konture vozila. Pored ovih, kupcima su na raspolaganju i standardne Stormy plava, Aluminium siva, Snowflake bela i Solid Arctic bela boja. Standardni pneumatici su dimenzija 225/55 R17 i 225/45 R19.

Moja radna soba
Sveden, veoma odmeren i ponekad previše neinventivan dizajn enterijera Mazdinih automobila polako odlazi u prošlost. „Šestica“ i dalje ne može da se pohvali nekim stilskim bravurama, ali je generalno gledano kompletan enterijer modernizovan u odnosu na prošle dve verzije. Kvalitetniji materijali čine unutrašnjost znatno prijatnijom, a ceo prostor ispred vozača i suvozača je izrađen tako da ne deluje pretrpan sitnicama. Delovi poput kvaka na vratima su dobili dodatke od poliranog aluminijuma, dok su meki materijali prisutni na delovima koje putnici dodiruju najviše, poput volana i naslona za ruke. Upotreba tvrde plastike je svedena na minimum, sa završnom obradom visokog kvaliteta, koja najbolje prikazuje svu rafiniranost nove Mazde 6. Pažnju privlače sportski profilisana sedišta, sa istaknutom bočnom podrškom, neočekivana u standardnoj verziji u ovom segmentu, ali svakako poželjna. Čvrsta, dekorativna, instrument tabla se isporučuje u dve boje Bordeaux metal i Dark metal. Poslednja generacija Mazde 6 poseduje znatno više mesta u unutrašnjosti, a delimičan „krivac“ za to je instrument tabla usmerena prema vozaču.

Potpuno novi koncept Mazde 6 je postavio nekoliko izazova za dizajnere enterijera. Jedan je bio da se stvori prostrana i udobna kabina, koja je u savršenoj harmoniji s „Kodo“ filozofijom. Istovremeno je trebalo kreirati izuzetno funkcionalan i prijatan enterijer. Ergonomski prefinjeni Human Machine Interface (HMI), praktična simbioza čoveka i mašine, omogućava vozaču da se usredsredi na vožnju, dok se putnici u potpunosti mogu opustiti i uživati.

Prilagodljivost
Dizajn tim Mazde je dosta radio na mogućnosti prilagođavanja delova enterijera što širem krugu kupaca. Rezulat rada je vidljiv kroz sledeće podatke: 20 mm više prostora u predelu ramena na prednjim sedištima, 43 mm više prostora za kolena putnika na zadnjim sedištima i 37 mm više za stopala putnika. Sedalna površina zadnjih sedišta je povećana za 20 mm, dok je otvor prtljažnika, zbog lakšeg utovara stvari, proširen za 32 mm. Vozačevo sedište poseduje mogućnost hoda od 260 mm napred-nazad, do 50 mm gore-dole i 30 mm nagiba, uz 98º pregiba naslona.

Informacije o potrošnji goriva, temperaturi i pređenom putu se jasno prikazuju na 3,5-inčnom displeju smeštenom na instrument tabli. Ostali podaci (npr. iz audio sistema i navigacije) se pojavljuju na 5,8-inčnom ekranu osetljivom na dodir, koji se nalazi u centru prednje konzole. Pored opcionog Bose Surround audio sistema sa 11 zvučnika u ponudi se nalazi standardni muzički plejer sa 4 ili 6 zvučnika. Infotainment ponuda u novoj Mazdi 6 uključuje USB konekciju, iPod, USB port i AUX priljučak. Poslovni ljudi će verovatno više ceniti prikaz elektronske pošte, SMS i MMS poruka, na centralnom displeju, dostupan preko Bluetooth veze sa pametnim telefonima.

Mazdini inženjeri su nastojali da smanje veličinu i zahteve sistema kontrole klime – radi uštede goriva i poboljšanju performansi vozila – naravno ne po cenu odličnog rada celog sistema.

Mehatronika
Nova Mazda 6 se odlikuje manjom masom, nižim težištem i pneumaticima sa manjim otporom kotrljanja. Druga strana ekstremno naprednog razvoja je usmerena na, sada već poznate, SKYACTIV motore i transmisiju. Unapređeni motori (dva dizela i tri benzinca) sada rade sa potpuno novim i-ELOOP sistemom za regeneraciju kočenja, čineći tako savršenu vezu između mehaničkih komponenti i elektronskih sistema. Krajnji rezultat je primetno niža potrošnja goriva i niža emisija štetnih gasova.

SKYACTIV-G 2.5, najveći i najmoćniji SKYACTIV motor do danas, je dizajniran za maksimalne performanse. Prikazana snaga od 192 KS pri 5.700 obrtaja i 256 Nm pri 3.250 obrtaja u minuti izgleda kao da je rezervisana za model iz višeg segmenta. Mazda 6 sa ovim agregatom ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 7,8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 223 km/h. Obećana potrošnja od 6,3 l/100 km više priliči modelu sa dizel agregatom.

SKYACTIV-G 2.0 je dostupan u dve verzije za Mazdu 6. Lakši za 10 %, u odnosu na stari MZR 2.0, proizvodi 210 Nm pri 4.000 o/min i 145 KS pri 6.000 o/min, sa najnižom potrošnjom u ovoj klasi (uz manuelni menjač: 5.5 l/100 km; uz automatski 5.9 l/100 km). Pristojno ubrzanje do 100 km/h za 9,5 sekundi i maksimalna brzina od 208 km/h čine Mazdu 6 sa ovom pogonskom opcijom izuzetno privlačnom.

 Nešto snažnija verzija SKYACTIV-G 2.0 agregata se isporučuje sa 165 KS pri 6.000 o/min. Sasvim očekivano, performanse sa snažnijim agregatom su bolje: do 100 km/h Mazdi 6 treba 9,1 sekunda, dok je maksimalna brzina 216 km/h.

Smanjena težina novih dizel agregata je takođe uticala na manju potrošnju goriva, a sa najnižim stepenom kompresije, ova generacija inovativnih Mazdinih motora polako postaje jedna od najmodernijih. U ponudi će se naći dve verzije SKYACTIV-D 2.2 dizela koji već sada ispunjavaju Euro 6 standard. Slabiji poseduje 150 KS pri 4.500 obrtaja i 380 Nm pri 2.000 o/min, a snažniji 175 KS pri 4.500 obrtaja i 420 Nm pri 2.000 o/min. Mazda 6 sa snažnijim dizel agregatom ubrzava do 100 km/h za 7,8 sekundi do 100 km/h i postiže maksimalnu brzinu od 223 km/h. Slabijem agregatu je do „stotke“ potrebno 9 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 211 km/h. Impresivnost ove generacije dizel motora je verovatno najbolje prikazana kroz prosečnu potrošnju od samo 5,4 l/100km.

I-ELOOP, Mazdin jedinstveni sistem za regeneraciju kočione energije debituje na jednom serijskom modelu. Prilikom mehaničkog rada I-ELOOP upošljava kondenzator za skladištenje električne energije, koji zatim napaja električne sisteme u automobilu. Time se smanjuje naprezanje konvencionalnog SUS motora i poboljšava njegova ekonomičnost. Dodatni stepen smanjenja potrošnje goriva obezbeđuje i-stop, nama poznatiji kao Start/Stop sistem, koji gasi motor u najoptimalnijem položaju. Kasnije pokretanje motora se vrši bukvalno u deliću sekunde.

Pri stvaranju nove generacije Mazde 6, velika pažnja je posvećena sistemima aktivne i pasivne bezbednosti. Sistem koji debituje na novoj „šestici“ se zove Mazda Radar Cruise Control, što je u suštini radarski senzor montiran u prednjem braniku. Njegova uloga je da na bezbednoj udaljenosti prati kretanje vozila ispred, a ako je to potrebno i da zaustavi automobil. U gradskim sredinama će do izražaja doći Forward Obstruction Warning i Smart Brake Support sistemi, sa zvučnim upozorenjem, koje se oglašavaju u kriznim situacijama.

Prodaja nove generacije Mazda 6 počinje od januara sledeće godine. Cene će biti naknadno saopštene.

Izvor: vrelegume.rs

No comments:

Post a Comment