Wednesday, January 16, 2013

Transvestit

Nova generacija Aurisa, predstavljena je jesenas. Nekoliko meseci kasnije, dobili smo priliku da na na krajnjem zapadu Evrope, na putevima između Lisabona i Kaškaiša napravimo prve probne kilometre.

Kako dolikuje lideru svetskog tržišta po broju proizvedenih automobila u segmentu niže srednje klase, Toyota se potrudila da nova generacija Aurisa odmah bude predstavljena u sva tri izdanja koja su mu konstruktori namenili. Da stvar bude još čudnija, zvaničnici Toyote očekuju da sva tri pogona na ravne časti podele ukupan broj proizvedenih vozila.

Dizelašu i benzincu pridružio se, kako pretpostavljate, i hibrid, već na samom startu serijske proizvodnje, što do sada nije bila praksa nijednog proizvođača.

Posmatrajući sva tri različita modela, dobila sam želju da ih nekako razvrstam po onome što kriju… pod haubom. Dizel nam je pokazao sve čvrste atribute muškosti, benzinac damsku prefinjenost, a hibrid ako je suditi po marketinškoj provokaciji Toyote, mogao biti svrstan u dopadljivog „transvestita“.

Kao na filmu
Kada je već tako, naravno da smo za prvo upoznavanje sa Aurisom izabrali pomenutu „transvestit“ opciju. Ako već čovek ima priliku, treba i da okusi nešto drugačije, pa makar se onda kajao zbog učinjenog a ne neučinjenog! Šire posmatrano, Toyota je kompanija koja svim svojim potezima insistira na evoluciji i napretku i pogledu na svet iz druge lože. Od činjenice da prvi u Srbiji, a skoro i jedini zapravo koriste moderne komunikacije u vidu društvenih mreža, pa do provokacije i eksperimentisanja u reklamama, kao što je to ova za novi Auris koji reklamira zgodna cura, tačnije momak u crvenom bikiniju:


Da svet ide dalje, da se ne obazire mnogo na haške presude i (balkanski) regresivan stav večitog hodanja unatraške, pokazuje i novi hibrid. On je zahvaljujući napretku tehnologije proizvodnje baterija, većoj upotrebi laganih materijala i novim tehnološkim pristupom konstruisanja, značajno modernizovan u odnosu na prethodnika.

Od trolejbusa do performansi
 Za razliku od premijernog Auris hibrida, koji je bio „ni riba ni devojka“, novi model je već na prvi pogled odmakao decenijama napred.

Neočekivano je živahan, dobro leži na putu, pruža više komfora i bolje performanse. Uživali smo u krstarenju, tačnije „šunjanju“ na elektro motor, uzanim i živopisnim gradskim ulicama Kaškaiša. A onda, u trenutku, Auris se od trolejbusa pretvara u moćnu podivljalu zverku. Njegove zbirne 132 KS, pomognute eksplozivnim obrtnim momentom elektromotora, ubrzanje prilikom preticanja na autoputu pretvaraju u istinsko zadovoljstvo. I nije to jedino! Zadovoljstvo koje donosi osećaj smanjene potrošnje goriva, posebno je važno u konačnoj kalkulaciji ali i psihologiji novog načina razmišljanja o automobilu. Hibrid kao pouzdano i prelazno rešenje umiruje savest, i naravno, svakodnevni pritisak na novčanik, uprkos njegovoj nešto većoj nabavnoj ceni.

Da sve to nije slučajno, govori nam i podatak da je Auris 50 kg lakši od svog prethodnika. U njemu se lepše sedi, atmosfera u kabini je prijatna jer se odustalo od prevaziđenog spartanskog minimalizma, veoma tipičnog za ranija Toyotina rešenja.

Dobar kompromis
Ono što je sada za ovakav automobil osim potrošnje najvažnije, jeste povećana količina prostora za sedenje i udobnost. Zahvaljujući prepakovanoj bateriji smeštenoj ispod sedišta zadnje klupe, novi Auris poseduje nesmanjenu zapreminu prtljažnog prostora. Ovaj iskorak u pravcu uštede energije bez zakidanja na prostoru, dinamičnosti vožnje i svakodnevne upotrebe je vredan pohvale.

Što se ponašanja u vožnji tiče, osim prijatno lakog ubrzanja, novi Auris se može pohvaliti direktnijim upravljanjem i boljem ležanju u krivini nego prethodnik. Poboljšan je i automatski prenos, sa dobro izbalansiranim prenosnim odnosima. Buka u kabini je još više smanjena, koliko podebljanom izolacijom toliko izvanrednom aerodinamikom karoserije.

Sve u svemu, nije teško izvesti zaključak: nova racionalnost automobilske industrije – ogleda se u Auris Hibridu u svom najboljem izdanju. Jer, kupci danas žele izdržljivost, trajnost, i pregled apsolutno svih troškova vezanih za vlasništvo jednog automobila. To važi posebno za one koji se usled ekonomske krize neizvesnog trajanja spuštaju na ultra racionalni C segment.

Auris je sigurno pravi izbor za one koji su delimično pomodni, ekološki osvešćeni i skloni novim tehnologijama sa ipak osnovnim principom: „kupim, sednem u njega i zaboravim da me bilo šta steže“.

Baš kao omiljeni jeans!

Izvor: vrelegume.rs

No comments:

Post a Comment