Thursday, January 10, 2013

Opel Mokka

S prvim njemačkim subkompaktnim SUV modelom, Opel otvara novo poglavlje u svojoj ionako bogatoj ponudi. U paleti Mokke naći će se benzinski i dieselski motori, ručni i automatski mjenjači te izvedbe s pogonom na prednje ili na sva četiri kotača. Mokka na hrvatsko tržište dolazi početkom studenog .

Predstavljena na ženevskom salonu u ožujku, malena Mokka doista i nije trebala čekati listopad i službeni termin uvođenja na tržišta. Naime, diljem Europe već je zaprimljeno više od 40.000 narudžbi za novi model iz Rüsselsheima koji ulazi u relativno nov, no sve popunjeniji segment kompaktnih SUV automobila (SUV-B segment).

Upravo na tom će "terenu" Mokka morati pokazati što zna i umije u konkurenciji već etabliranih automobila kao što su Nissan Juke, Mitsubishi ASX (kod nas i više C4 Aircross) te Škoda Yeti.

Dakako, ovaj 4,28 m dugi SUV opremljen je svim tehnologijama s kojima Opel raspolaže, a od kojih neke upravo sada imaju promociju u ovom automobilskom segmentu. U početku prodaje, Mokka će biti ponuđena uz dva benzinska motora (1.6 sa 116 KS te 1.4 Turbo sa 140 KS) te dieselskim 1.7 (131 KS).

Također, tu su ručni 5- i 6-stupanjski mjenjači te automatik sa 6 stupnjeva prijenosa, a ovisno o kombinaciji motora i mjenjača, dostupne će biti izvedbe s pogonom na prednje kotače ili na sva 4. Konačno, tu su i tri paketa opreme, ovisno o tržištu, različitih naziva.

Međunarodna prezentacija Opel Mokke održana je u mjestu St. Peter-Ording, na sjeveru Njemačke.

Oprema koja jamči vrhunsku udobnost 
U interijeru predviđenom za smještaj do 5 osoba, Opel Mokka nudi čak 19 različitih pretinaca za odlaganje predmeta te držače za dvije 1,5-litrene boce. Također, oprema (ovisno o paketu i/ili opcijama) obuhvaća i veliki informacijski zaslon smješten u vidljivom području vozača, infotainment sustav s navigacijskim uređajem, a od dostupnih opcija tu su i nadzor nad pritiskom u gumama kao i sustav OpelEye za prepoznavanje prometnih znakova.

Opelov ergonomski sustav prednjih sjedala AGR svoje je mjesto našao i u prvom subkompaktnom SUV modelu iz Rüsselsheima, a dostupan je ovisno o paketu opreme, odn. ponuđenim opcijama. U ovom sustavu sjedalo vozača podesivo je u 8 smjerova, a samo je naslon za glavu podesiv u 4 smjera. Također, Mokka nudi prtljažnik obujma od 356 do 1372 dm3 (stražnja je klupa djeljiva u omjeru 2:3).

Za ovaj je automobil predviđena i druga generacija opelovog sustava za prijevoz bicikala, FlexFix. Ovaj sustav moguće je opteretiti s do 60 kg i predviđen je za prijevoz do 3 bicikla, a posebni mehanizam omogućava njegovo naginjanje i kada je opterećen kako bi se osigurao nesmetan pristup prtljažniku.

Oprema koja jamči vrhunsku sigurnost
Cijeli niz sustava pomoći vozaču te sustava aktivne i pasivne sigurnosti svoje je mjesto našao u Mokki. Adaptivni sustav prednjih svjetala AFL+ s opcijskim Bi-xenon svjetlima i automatskim isključivanjem dugog svjetla podiže razinu sigurnosti zajedno sa sustavima serijskim u svim izvedbama: ESP sustavom elektroničke stabilnosti i sustavom kontrole proklizavanja te sustavima pomoći pri kretanju na uzbrdici te pomoći pri spuštanju niz strminu.

Sustav pogona na sva četiri kotača automatski raspodjeljuje moment između prednje i stražnje osovine, ovisno u kvaliteti podloge, u omjeru od 100% na prednje kotače do 50:50. U Opelu posebno napominju da inteligentni sustav pogona na sva 4 kotača Mokke, sa svim komponentama, teži tek 65 kilograma.

Konačno, sigurnost je potpomognuta i sustavom za upozorenje o nenamjernoj promjeni vozne trake i sustavom upozorenja o mogućem sudaru (oba su integrirana u OpelEye s kamerom druge generacije), a Mokka može biti opremljena i kamerom za pomoć pri vožnji unatrag te prednjim parkirnim senzorima. Od početne izvedbe Mokka se nudi s čak 8 zračnih jastuka te 2 Isofix priključka.

Učinkovita dinamičnost - motori i mjenjači
Paletu pogonskih strojeva Opel Mokke započinje 1,6-litreni benzinski ECOTEC motor. Riječ je o provjerenom 16-ventilskom agregatu obujma od 1598 cm3 koji razvija 85 kW (116 KS) pri 6000 o/min i najveći okretni moment od 155 Nm pri 4000 o/min. Tako motorizirana Mokka imat će isključivo pogon na prednje kotače te ručni, 5-stupanjski mjenjač.

Potrošnja u mješovitoj vožnji i emisija CO2 za ovaj model iznose 6,5 l/100 km te 153 g/km, dok najveća brzina dostiže 170 km/h, a za ubrzanje od 0 do 100 km/h početnoj Mokki treba 12,5 s.

Atraktivni 1,4-litreni benzinski motor s turbopunjačem obujma je od 1364 cm3 i razvija 103 kW (140 KS) pri 6000 o/min te 200 Nm u vrlo širokom rasponu između 1850 i 4900 o/min. Tako motorizirana Mokka bit će dostupna s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem (6-stupanjski automatik bit će ponuđen kasnije) i sustavom pogona na sva četiri kotača.

Potrošnja goriva u mješovitoj vožnji Mokke 1.4 Turbo iznosi 6,4 l/100 km, a prosječna emisija CO2 (za navedene performanse umjerenih) 149 g/km. Najveća brzina od 190 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 9,9 s zaokružuju priču o snažnijoj benzinskoj izvedbi.

I treći motor s početka ponude, 1,7-litreni Common Rail oznake CDTI naš je stari znanac. U Mokki iz obujma od 1686 cm3 razvija 131 KS pri 4000 o/min te 300 Nm u rasponu od 2000 do 2500 o/min. Ovako motorizirana Mokka bit će dostupna uz ručni ili automatski mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa (obje izvedbe pogona), dok će uz izvedbu 4x4 biti dostupan isključivo ručni mjenjač.

U mješovitoj će vožnji dieselska Mokka trošiti između 4,5 i 5,3 l/100km, ovisno o odabiru pogona i mjenjača, dok prosječna emisija CO2 dostiže 120 - 139 g/km. Najveća brzina koju će dieselski model ostvarivati kreće se između 184 i 187 km/h, a za ubrzanje od 0 do 100 km/h Mokki 1.7 CDTI potrebno je između 10,5 i 11,5 s. Sva tri motora, radi još veće ekonomičnosti, opremljena su sustavom Start & Stop.

Visoka očekivanja
SUV-B segment najbrže je rastući u Europi. U dosadašnjem je dijelu godine, naime, porastao za čak 7 posto u odnosu na isto razdoblje 2011, a u Rüsselsheimu očekuju da će 70% kupaca Mokke po prvi puta kupiti jedan opelov model.

Predviđeni "model mix" govori kako će se 45 kupaca najvjerojatnije opredijeliti za izvedbu s pogonom na sva 4 kotača, 55% će odabrati dieselski motor, a 30 posto 1.4 Turbo. Opel Mokka se nudi uz 10 boja karoserije te s kotačima dimenzija od 16 i 18 cola, dok će 19-colni biti dostupni kasnije.

Izvor: autonet

No comments:

Post a Comment