Kako navodi Renault Trucks, kao dio inicijative nazvane „All for Fuel Eco“, Renault Trucks proširuje svoje istraživanje na polju novih tehnologija na mogućnost ostvarivanja uštede goriva u budućnosti. Posebice se to odnosi na aktualnu studiju o obnavljanju energije iz ispušnih plinova temeljenu na Rankineovom ciklusu i prilagođenu vozilima koja prometuju na velikim udaljenostima, što bi moglo smanjiti ukupnu potrošnju goriva za nekoliko postotaka. - prenosi portal Teretna-vozila.com - profesionalni vozači, kamion, kamioni, kamionski prijevoz i sve o njima!
Renault Trucks usmjerava svu svoju energiju na jedan ključni cilj – uštedu goriva. Optifuel rješenja razvijena u sklopu inicijative Renault Trucksa pod nazivom „All for Fuel Eco“ već su omogućila smanjenje potrošnje goriva do čak 15%.
Međutim, istraživanja idu dalje. Renault Trucks trenutno radi na ugradnji sustava obnavljanja energije iz ispušnih plinova u vozila koja prometuju na velikim udaljenostima. Taj je sustav poznat kao Rankineov ciklus. Cilj svega ovoga je proizvodnja električne energije za električne dijelove i pomoćnu opremu na vozilu kako bi se snizila potrošnja goriva smanjenjem opterećenja na alternatoru.
Sistem temeljen na Rankineovom ciklusu omogućuje pretvaranje toplinske u električnu energiju. Vrši se obnavljanje entalpije ispušnih plinova vozila, a zatim i pretvaranje u električnu energiju pomoću generatora ugrađenog u turbinu. „Gotovo 30% punog spremnika s gorivom se rasipa u obliku topline u ispušnim plinovima. To je totalni gubitak," objašnjava Dimitri Lortet, projektni menadžer za razvoj motora. „Rankineov sustav nam omogućuje obnovu određenog dijela energije u ispušnim plinovima i njezinu pretvorbu u elektricitet".
Rankineov sustav omogućuje proizvodnju nekoliko kilovata električne energije. „Važno je primijetiti da je osnovna energija, ona od ispušnih plinova, besplatna," naglašava Colin-Yann Jacquin, voditelj strategije za proizvode u okviru alternativnih energija. Konačno, Rankineov je sustav sposoban smanjiti potrošnju goriva vozila koja prometuju na velikim udaljenostima za 5% do 10%.
Izvor: teretna-vozila.com
No comments:
Post a Comment