Friday, January 11, 2013

Fiat 500 Cinquone Stradale

Cinquone Stradale je poslednji projekat na bazi Fiat 500 Abartha od strane Romeo Ferraris, tjunerske kuće i graditelja trkačkih vozila. Nakon brojnih uspeha na trkačkim stazama, italijanska kompanija je rešila da predstavi maleni dvosed sa neverovatnom snagom od 300 „konja“ i homologacijom za javni saobraćaj.

Inspirisan srodnim trkačkim modelom iz Italijanskog šampionata izdržljivosti turističkih automobila (CITE) iz sezone 2009., Cinquone Stradale u sebi zadržava istu sirovost iz sveta trkališta i prenosi ih na javne puteve.

Sa estetske strane, izraženi aerodinamički paket menja pojavu ovog mališana iz korena. Nova su oba branika, bokovi su širi za po 50 mm po strani (u odnosu na trkačku verziju), dvostruke izduvne cevi su sada u centralnoj poziciji, dok se oko njih nalazi difuzor. Na haubi su 2 poveća otvora za izvlačenje sve vreline koju 300 KS ispod njih stvaraju, dok je prednji deo automobila jedan veliki usisnik vazduha.

U baznoj verziji, Cinquone Stradale je opremljen standardnim Abarth Esseesse paketom, odnosno 1,4 litarskim T-Jet turbo motorom snage 160 „konja“ (230 Nm). Romeo Ferraris u dodatku nudi pakete povećanja snage (u odnosu na Abarth verziju) za 68 KS, 125 KS ili čak 165 KS! Poslednji stadijum je zahtevao intenzivno remapiranje ECU jedinice, promenu većine delova u samom motoru, veću turbinu, usisnike, međuhladnjake i dvostruki trkački izduvni sistem.

Kočioni sistem u najsnažnijoj verziji je sada Brembo promera 280 mm sa četvoroklipnim čeljustima, dok se na zahtev može dobiti i diferencijal sa ograničenim proklizavanjem. Podešavajući sklop oslanjanja je veoma blizak trkačkoj verziji a neko bi pomislio da ga uopšte i nema, s obzirom na tvrdoću. Svi spojevi oslanjanja su ojačani a montirani su masivni naplaci sa Yokohama gumama dimenzija 215/35 R18.

Unutrašnjost je preuređena da pruži minimum komfora – maksimum trkačkog okruženja i držanja, uz zadržavanja luksuza. Jedina 2 sedišta su jednodelne Recaro kadice presvučene kožom i alkantarom dijamantske šeme, dok se iza njih nalazi polica za odlaganje kaciga. Na zahtev se mogu poručiti dodatna 2 zadnja sedišta. Instrument tabla je kompletno izrađena od karbona, dok su svuda unaokolo u kabini umeci kože i alkantare.

Kako li se ovakav paket „tempirane bombe“ ponaša na ulici, nismo u prilici da Vam prenesemo. Ipak, podatak da je trkačka verzija uspela 2009. da ostvari 3 pobede i 9 trećih mesta, kao i pobedu u klasi na „6 sati Vallelunga“, dovoljno govori o sposobnostima ove 970 kg teške tvorevine Opera Factory pogona.

Izvor: vrelegume


No comments:

Post a Comment